آموزش هایسیس و اهمیت آن

دانلود فیلم آموزش هایسیس(aspen hysys) و مدلسازی در PDMS - شبیه سازی سیستم های پالایشگاهی و پتروشیمی و برج تقطیر

آموزش هایسیس و اهمیت آن

۱۶۱ بازديد

آموزش هایسیس
یکی از نرم افزار های قدرتمند در زمینه مهندسی شیمی، نرم افزار هایسیس به شمار می آید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و اهمیت آموزش هایسیس بپردازیم. این نرم افزار ساخته ی شرکت نرم افزاری  AspenTech  می باشد که در زمینه ی شبیه سازی سیستم های پالایشگاهی و پتروشیمی، فرایند های الکترولیتی و مواد جامد کاربرد دارد. نرم افزار هایسیس دقت بسیار بالایی دارد و این موضوع باعث شده تا مدل های خروجی از این نرم افزار بسیار واقعی به نظر برسند. نرم افزار هایسیس سخت ترین و پیچیده ترین عملیات ریاضی را در کوتاه ترین مدت، با دقت فوق العاده و به وسیله دقیق ترین روش ها در اختیار کاربر قرار می دهد.

در ایران، این نرم افزار بیشتر در پالایشگاه ها و صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار شبیه سازی واحد های شیمیایی به وسیله ی نرم افزار هایسیس هم چنین می توان تجهیزات فرآیند ها را نیز به طور جداگانه ای شبیه سازی نمود همانند شبیه سازی برج تقطیر.

توانایی های نرم افزار Hysys

  • انجام محاسبات پیچیده در کوتاه ترین زمان:

این نرم افزار مسائل سخت و پیچیده مهندسی را با کمک پردازشگر قدرتمندی که دارد در کوتاه ترین زمان بررسی و تحلیل می نماید.

  • ساخت مدل های جدید برای مقایسه با سایر سیستم ها
  • ترمودینامیکی جامع

نرم افزار هایسیس مجموعه ای تمام و کمال از مواد شیمیایی خالص می باشد و همینطور در کتابخانه هایسیس بسیاری از داده های ترمودینامکی موجود می باشد که به کمک آن ها به راحتی می توان تعداد زیادی از سیستم ها را شبیه سازی نمود.

  • عملیات واحد و جامع

با هایسیس می توان بسیاری از تجهیزات مثل برج های تقطیر، میکسر ها، پمپ ها و کمپرسور ها را شبیه سازی کرد علاوه بر این می توان با دقت زیادی فرایند های شیمیایی را نیز شبیه سازی نمود و آن ها را تحلیل کرد.

  • قابلیت ایجاد تغییر در شبیه سازی و افزایش کیفیت آن

هایسیس این توانایی را به ما می دهد تا بعد از شبیه سازی فرایند های شیمیایی و ایجاد تغییرات روی آن ها، نتایج حاصل را نیز مشاهده و مقایسه کنیم.

  • ساخت مدل های واقع بینانه

با توجه به فرضیات نرم افزار هایسیس، نتایج شبیه سازی از دقت بالایی برخوردار می باشند، همچنین امکان مقایسه ی این نتایج با نتایج واقعی مقدار خطا را بسیار کاهش می دهد.

در کل شبیه سازی کامپیوتری به اجرای یک فرایند شبیه سازی با استفاده از یک برنامه کامپیوتری گفته می شود . در واقع می توان گفت که شبیه ساز های فرایند ابزاری می باشند که مهندسان  به وسیله آن ها می توانند هر فرایند دلخواهی را مدل سازی کنند. این نرم افزار ها به طور فراگیری در صنایع پتروشیمی، شیمیایی، سوخت، صنایع معدنی، صنایع غذایی و... به منظور افزایش سرعت عمل و دقت، افزایش میزان بهره وری، بهینه سازی و کاهش ضایعات و... مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین یکی از کاربرد های فراگیر این برنامه ها انجام محاسبات طولانی و پیچیده می باشد، حتی در زمان اولیه ی ایجاد یک فرایند هم می توان از این ابزار بسیار بهره برد.
hysys

شما می توانید با مراجعه به سایت داتیس به صد ها فیلم آموزشی رایگان در این خصوص همانند آموزش PDMS، آموزش مدل سازی و مونتاژ در کتیا، آموزش مدل سازی در فلوئنت و..دست یابید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد