آموزش PDMS

دانلود فیلم آموزش هایسیس(aspen hysys) و مدلسازی در PDMS - شبیه سازی سیستم های پالایشگاهی و پتروشیمی و برج تقطیر

آموزش PDMS

۱۱۹ بازديد

آموزش pdms و شبیه سازی برج تقطیر
نرم افزار PDMS که مخفف عبارت Plant Design Management System می باشد محصول شرکتAVEVA  بوده و یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در زمینه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و تاسیسات می باشد. از این نرم افزار می توان برای شبیه سازی سیستم های پالایشگاهی و پتروشیمی نیز استفاده نمود زیرا همانطور که از نام آن معلوم است این برنامه قابلیت مدل سازی، طراحی و مدیریت یک سایت را دارد در واقع هر صنعتی که به طراحی سیستم PIPING نیاز داشته باشد می تواند از این برنامه به عنوان یکی از ابزار های اصلی کار خود استفاده کند به همین خاطر آموزش PDMS برای فعالانی که در این زمینه مشغول به کارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

نرم افزار PDMS اولین نرم افزار در سرتاسر دنیا در زمینه مدل کردن تجهیزات می باشد و کاربر بدون نیاز به هیچ نرم افزار دیگری قادر است تا به طراحی و مدلسازی یک PLANT بپردازد.

برای آشنایی بیشتر و آموزش نرم افزار باید با قسمت های مختلف آن آشنایی پیدا کنیم. در زیر توضیح مختصری درباره ماژول ها درPDMS برای شما کاربران عزیز آورده شده است.

DESIGN

در واقع مدل سازی درPDMS به وسیله این ماژول انجام می شود. به وسیله DESIGN می‌توان بخش های مختلف واحد های مکانیک، عمران، معماری و.. را با توجه به وظایفشان مدل سازی نمود. از مهم ترین کاربردهای ماژول DESIGN می توان به مدل سازی کل PLANT، مشاهده آخرین عملیاتی که به وسیله کاربران انجام شده، بررسی اجزای مختلف و.. اشاره نمود.

ADMIN

وظیفه این بخش مدیریت کل سیستم می باشد. به طور کلی فردی که به عنوان ادمین یک پروژه انتخاب می شود باید به تمام قسمت های این نرم افزار مشرف باشد و توانایی بالایی در زمینه کار با این نرم افزار داشته باشد تا بتواند از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

PARAGON & SPECON

این بخش به نوشتن کاتالوگ برای بخش های دیگر مربوط می شود. به صورت کلی المان هایی که به واسطه واحد های مختلف در محیط دیزاین مورد استفاده قرار می گیرند، ابتدا در محیط PARAGON یا  SPECON طبق استاندارد های طراحی و جدول و داده های پروژه وارد نرم افزار شده اند.

ISODRAFT

ما در این نرم افزار علاوه بر نقشه های دو بعدی، به نقشه های ایزو متریک نیز نیاز خواهیم داشت و در این بخش قادر خواهیم بود تا از نرم افزار خروجی بگیریم. تنظیمات کلی برای خروجی نقشه ها، سایز بندی کردن آن ها و مدیریت فایل خروجی به واسطه این ماژول انجام می شود.

DRAFT

تهیه ی نقشه های دو بعدی و سه بعدی برای نشان دادن موقعیت تجهیزات و ابزارآلات مورد استفاده به وسیله این ماژول انجام خواهد شد. تمامی این نقشه ها در فرمت های متفاوتی برای استفاده در نرم افزارهایی همچون اتوکد تهیه می شوند.

SPOOLER

این ماژول برای تقسیم بندی خط های ایزومتریک در SHOP و فاز ساخت پروژه به کار می رود.

ماژول ها در pdms

به صورت جامع و کلی نرم افزار پی دی ام اس می تواند یک پروژه را در بالا ترین سطح ممکن مدیریت پروژه ارائه کرده وهم چنین قابلیت مدل سازی کامل،خروجی فایل به صورت نقشه و مدل هایی سه بعدی را نیز دارا می باشد.

 

نرم افزار های مشابه دیگری  نیز در این زمینه طراحی شده اند مانند PDS، Autoplan و..اما در بین آن ها نرم افزار PDMS قدرت و انعطاف پذیری بیشتری را داراست و معمولا گزینه اول طراحان می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد